onsdag 23 september 2009

Vardags 29 n´Per Ola må icke vara oläst!




Lyckliga ni, som har "oläst" P O Enquists Hjoggböleböcker,
men se till att börja snarast!
(f. ö. grattis Pér Ola på din 75-årsdag!)
Ett litet stycke ur Kapten Nemos bibliotek:
-"Jag ägde rätten att bo i det gröna huset på grund av ett misstag
gjort på sjukhuset i Bureå i september 1934, den dag Johannes och jag föddes.
Sedan rättades misstaget till. Då blev jag utlämnad genom ett korrekt rättsligt förfarande,
och rätten att bo i det gröna huset fråntogs mig.
Den blev i stället tilldelad Johannes Marklund.
Senare blev Eeva-Lisa tilldelad honom, som ersättare för mig.
På grund av hans förräderi blev hon fråntagen honom, och dessutom fråntagen mig.
Johannes övertog rätten till det gröna huset,
blev förrädare och fråntogs henne, och också rätten till huset.
Tre år senare brann huset.
Det är hela historien i kort sammandrag."-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar