söndag 16 augusti 2009

Vardags 21 Livet kan helt ändra riktning!


Livet kan helt ändra riktning, innehåll och mening efter företagen loppistur en solig sommardag.
Jag har ytterst noggrant undersökt det fynd jag gjorde nu i fredags. Jag vet, exempelvis, att jag i kinesisk astrovärld är född Kanin - "intelligent, artistisk, lyhörd, hjälpsam, snäll, stenhård, skrupelfri vad gäller penningahantering, medlar gärna i konflikter, manipulerar andra människor och arbetar för hårt." -
Så står det skrivet i den gamla Astro-bok jag köpte för en krona och som innehåller Horoskop och Kärleksguide + Spådomstips.
Vad säger nu Kanin om detta?
Jag håller inte med om att jag arbetar för hårt.
Den som tidigare haft denna bok i handen, var dock icke nöjd med bokens råd, ty överstrykningar i rött och arga hugg med spetsig penna fyller sidorna, ibland har även vissa stycken skurits bort. Det är bokens Kärleksguide som drabbats hårdast!
Jag fortsätter att bläddra blad i boken och ser då helt plötsligt att jag som fötts i Vågens stjärnetecken är -"tafatt, ofta styrs av andra, något lat, förlorar pengar dagligen, satirsk, elak, klumpig och ingen tur i kärlek fredagsnätter!" -
Vad ger nu Våg för utslag efter detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar