torsdag 22 april 2010

Vardags 54 Det här är Nalle!


Det här är Nalle, gammal vän till mig se´n barndomsåren.
Han fanns med och rörde sig i världen
långt före min entré på klotet.
Ingen vill väl kalla honom fräsch och prydlig,
snarare då lite sliten, härjad som riktigt gamla vänner ofta blir.
Blicken ur hans ögon (öga) tycks mig dock ännu vara fast trots åldern,
och munnen har bestämda smala läppar.
Han har propsat på, vill "hjälpa" mig med bloggen,
och talar vitt om allt av värde han kan bidra med.
Han är brett beläst, berest och allmänt ganska klar i skallen sin,
och räknar med att "rycka in" rätt ofta.
Trots sin egen kaxighet är han ganska nära släkt med Nalle Puh,
och detta är en sak som gläder mig av hjärtat.
Jag vill mycket gärna ge mig tid att lära känna Nalles kraft och styrka
liksom de myter, sagor, drömmar Nalle Puh kan bidra med.
Detta blir en satsning helt i tidens anda.
Nalle får tillsvidareanställning genom mitt bemanningsföretag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar