torsdag 17 mars 2011

Vardags 103 Njutning!


Häromkvällen jag bestämde mig, att ägna hela aftonen åt njutning.
Min kära tyckte det lät spännande, vi skulle ha det skönt tillsammans.
Numer, ett äventyr av detta slag kräver planering, förberedelser,
inte som i ungdoms dagar, pang på, full fart från första början.
Jag vill gärna under tiden, ha en kopp te, gärna det kinesiskt gröna,
det ger en stilla ro, samtidigt som det ökar energin.
Det är trots allt rätt arbetsamt, och inte blir det lättare med åren.
Många böjningar och vridningar, ofta på ett nog så avancerat sätt.
Och platsen så , var skall det ske?
Jag tycker badrumsbänken är ett lämpligt ställe, något hård kan tyckas,
men i övrigt bra.
Lagom höjd och golvet det perfekta när det skvätter.
Att läsa en och annan rad medan det pågår, är inte heller dumt.
Det förhöjer njutningen väsentligt.
Denna gång vi valde Oceanen utav Göran Sonnevi, med lagom höga vågor få vi tro.
Så till det praktiska: Två skurtrasor på golvet är ett minimum.
Storleken - på kärlet - är helt avgörande.
Kom ihåg att två skall rymmas!
Efter åtskillig planering, halva kvällen tycks förrunnen, äntligen jag är i läge på vår bänk.
Allt är förberett!
Sakta och försiktigt, jag vill ej skada mig, men nu,
jag ger mig hän, nu vill jag njuta! Båda ned i bunken bums, det heta vattnet,
nästan kokande, ger samma färg åt mina fötter,
som jag minns kräftornas förvandling i grytan, inför barndomstidens kräftkalas.
Det bränner, men det bränner skönt.
Jag kryper runt med tårna i det blåa fotsaltshavet.
Efter flera vattenbyten, jag stiger upp och har nu plötsligt fått två "fossingar".
Mjuka, sköna, nästan ätbara kan tyckas.
Dock säger storleken ifrån, och de har, får man förmoda,
inte riktigt samma mjällhet som en babyfot.
Så blir det pedikyr, min kära torkar, klipper, putsar
och när även naglarna fått sin behandling är kvällen ganska sen.
Jag njuter helt och fullt och spretar brett med tårna.
Så mycket bättre kan man inte ha det, sängen väntar för oss båda.
När John Blund väl kommer för att sluta mig i sina armar,
han killar mig på tårna och jag gnyr så smått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar